Rbok - Administrera förening och lägg till användare

Du som är godkänd föreningsadministratör har möjlighet att administrera föreningen och lägga till fler användare med olika redigeringsrättigheter i Rbok.

Mer information om övergången till det nya boknings- och bidragssystemet Rbok

Innan du kan lägga till användare i Rbok måste du först ansöka om att bli föreningsadministratör för din förening.

Klicka på Starta e-tjänsten och logga in i Rbok. Välj sedan profilen förening. Du hamnar då på startsidan i Rbok. Klicka på Administrera i menyn och välj Användare för att lägga till nya användare. Du kan också klicka på Roller för att skapa nya roller med olika behörigheter som du tilldelar användarna.
Guide - Administrera din förening i Rbok (pdf)

Skyddade personuppgifter

Du som har skyddade personuppgifter ska vara försiktig att använda denna e-tjänst. Orsaken är att informationen som lämnas i e-tjänsten kan bli en offentlig handling. Det är heller inte möjligt att garantera fullständigt skydd från obehörig insyn.

Följande behövs för e-tjänsten